Pytanie redakcji PRB: 2 sierpnia 2017 r. w Dzienniku Ustaw pod pozycją 1475 została opublikowana ustawa z 7 lipca 2017 r. o zmianie ustawy o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014–2020 oraz niektórych innych ustaw.
Art. 11 ww. ustawy stanowi:
W ustawie z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2016 r. poz. 1870, z późn.zm.) wprowadza się następujące zmiany: (…)
2) w art. 39:
a) uchyla się ust. 2,
b) w ust. 4 uchyla się pkt 2;
3) w art. 41 w ust. 2 w pkt 1 uchyla się lit. j;
W art. 39 ust. 2 uofp zawarty był obowiązek stosowania dodatkowej klasyfikacji określającej kody wydatków strukturalnych. Z kolei zapis zawarty w art. 39 ust. 4 pkt 2 tej ustawy stanowił podstawę prawną do wydania rozporządzenia w sprawie szczegółowej klasyfikacji wydatków strukturalnych. A w art. 41 ust. 2 pkt 1 lit. j uofp zawarta była delegacja ustawowa dla Ministra Finansów do określenia w drodze rozporządzenia rodzajów, form, terminów i sposobów sporządzania sprawozdań z poniesionych przez jednostki sektora finansów publicznych wydatków strukturalnych.
Wyżej wymienione zmiany wchodzą w życie po upływie 30 dni od dnia ogłoszenia ustawy, tj. 2 września 2017 r.
Czy to oznacza, że jednostki sektora finansów publicznych zobowiązane do stosowania klasyfikacji określającej kody wydatków strukturalnych już od 2 września 2017 r. mogą zaprzestać stosowania tej dodatkowej klasyfikacji i za 2017 r. nie będą już sporządzały sprawozdań w zakresie wydatków strukturalnych – odpowiednio Rb-WSa/Rb-WSb – mimo że obowiązek ich sporządzania wynika z rozporządzenia Ministra Finansów z 16 stycznia 2014 r. w sprawie sprawozdawczości budżetowej, a zmiana tego rozporządzenia jeszcze nie nastąpiła?
Source: Aktualności prawno gospodarcze
Pełny Artykuł: Sprawozdania z wydatków strukturalnych