Prowadzimy działalność handlową. Towary są często wysyłane spedycją na zlecenie spółki. Ponosimy koszty wynagrodzenia firmy spedycyjnej, a także odpowiedzialność za towar do momentu jego odbioru przez kupującego od spedytora. W razie uszkodzenia dostarczanego towaru w trakcie transportu, to my jesteśmy uprawnieni do otrzymania odszkodowania. Ryzyko związane z towarem przechodzi na kupującego dopiero w momencie jego odbioru od spedytora i od tego momentu ma on prawo dysponowania towarem jak właściciel. Sprzedawane towary w momencie wydania z magazynu pozostają naszą własnością do momentu ich dostarczenia odbiorcy. Dokumentem potwierdzającym dokonaną transakcję jest faktura VAT, którą wystawiamy z dniem wydania towaru spedytorowi. Nie mamy żadnego wpływu na termin dostarczenia towaru przez spedytora do nabywcy. W przypadku wydania towaru spedytorowi i wystawienia faktury sprzedaży w ostatnim dniu miesiąca może on zostać dostarczony na miejsce w pierwszym dniu roboczym następnego miesiąca lub jednym z kolejnych dni. Czy postępujemy prawidłowo, rozpoznając obowiązek podatkowy w momencie wydania spedytorowi towaru wraz z fakturą?
Source: Aktualności prawno gospodarcze