Festiwale: zysk nie jest miarą sukcesu

Posted on Posted in Dział Biznes i prawo gospodarcze - infor.pl

Kultura na wysokim poziomie może się okazać żyłą złota, ale… niekoniecznie dla organizatorów. Samorządy, dopłacając do tych przedsięwzięć, nie liczą na bezpośredni zwrot zainwestowanej sumy – finansowy zysk nie jest tu miarą sukcesu. Przede wszystkim liczy się promocja, która napędza obroty w turystyce. Co ważne, na wydarzeniach kulturalnych najwięcej zarabiają mieszkańcy: lokalne firmy (hotele, właściciele mieszkań na wynajem, branża gastronomiczna, korporacje taxi itd.). Dla przykładu, tylko podczas czterech festiwali Kraków dostaje co roku zastrzyk ekonomiczny w postaci ok. 19 mln zł. W Lublinie przyjezdni zostawili już aż 75 mln zł.

Source: Aktualności prawno gospodarcze
Pełny Artykuł: Festiwale: zysk nie jest miarą sukcesu